Lugnaste dagen hittills!

(Musik: Feeling Good - Nina Simone)

SMHI hade lovat 21 grader. Det var minst 5 grader fel. Solen stekte gött! Jag hade checkat in och vi hade fått el. Jag och Micke bestämde oss för att prova att få upp soltaket till husvagnen. Micke tyckte att vi skulle prova direkt. Jag tyckte för husfridens skull att vi skulle äta frukost först. Det visade sig var ett smart drag! För när vi hade dragit fram alla saker hade solen lagt sig precis i vinkel mot husvagnen. Precis som jag anade var det ingen Ikea beskrivning vi hade fått med som instruktion. På beskrivningen stod det olika bokstäver vid alla pinnarna. Men på själva pinnarna stod det andra bokstäver... Asså jag har aldrig gjort ett IQ test men jag har ändå en viss kunskap om vilka delar som finns med då jag har varit med på ganska många utvecklingsbedömningar på jobbet. Det är helt oförklarligt att inte tältpinnetestet finns med! Som jag ser det så får man ju till och med flera delar med i ett enda test. Matriser, arbetsminne och flöde. Jag kan berätta att jag såg ingen logik överhuvudtaget gällande vilka pinnar som skulle sättas ihop. Därav blev det inget flöde och speciellt inte när arbetsminnet svek totalt. Jag tror jag fick kolla på beskrivningen 101 gånger. Men jag är ett barn av min tid, tacka vet jag YouTube. 

(Musik: Wonderful world - Sam Cookie)

Vi knepade och knåpade medan svetten rann längs med ryggraden och cd-skivorna under armarna bredde ut sig. Det var tokvarmt! Tungan kändes som öken och klibbade sig fast i gommen. Men....vi var inte hungriga! Vilket gjorde att humöret faktiskt hölls i schack. 
Värmeslag!
Men skam den som ger sig. Tillslut var soltak, golv och sidoväggar uppsatta! IQ resultatet = minst 160! 
Efter en sådan ansträngning var vi väl värda ett dopp. Märtha och Elliott hade såklart redan testat poolen. Elliott kom linkande tillbaka efter 20 minuter medan Märtha fastnade som vanligt. 
Jag är en riktig badkruka men till och med jag badade. Det kändes lite ovant att bada i en pool samtidigt som bergen stegrade sig i bakgrunden. Ovant men vackert!


Jag har nog glömt berätta att campingen ligger alldeles intill en älv /å. På andra sidan campingen finns en äng med kossor med pinglor runt i halsen. Detta gör att man vaknar till en mycket speciellt ljudkombo.


Efter poolen gick vi ner till byn. Vi bor i en liten by vid namn Kaprun utanför Zell am see. Det var dags för semesterns första glass. Knappt hade vi hunnit ätit upp innan det började regna. Ja, det vräkte ner. Kanske var det därför jag glömde min plånbok? Eller var det på grund av att jag bara var allmänt disträ? Nä jag är övertygad om att det var på grund av min höga IQ som gjorde att jag hade invecklade uträkningar vilket gjorde mig disträ. Micke o Elliott gjorde dock en hjälte insats när de galopperade tillbaka och räddade min plånbok. 

 När vi kom tillbaka till husvagnen hade soltaket fått en jättebubbla. En stor samling av vatten hade lagt sig på taket...Vi fick bort vattnet men samtidigt så gnage.r frågan inombords... varför hamnar vi alltid i så mycket strul?!

Nä...nu är jag så trött så jag knappt ser vad jag skriver! Godnatt!

(Musik: Good Night Sweetheart Good Night - Calvin Carter).















Kommentarer :

#1: Ingrid

Hej,
Semesterfirarna, ja en del strul onekligen, men samtidigt händelserikt.Vackra vyer och kort på sonen, frös han kanske?

Svar: nä...han fryser inte...
Mollan and the gang!

skriven
#2: mormor

visst är det vackert och trotts det for alla människor kännda strul med tellt ,ser det ut som om ni har det skönt. en gg i holland hade morfar och jag hele campingplattsen till at stå och glo på oss medan vi kämpade med ett stort villatellt, inte roligt. här är allt bra, i går var jag med liz o bo till hornbäk o gilleleje, en dejlig dag. jag mår bra, det är sommar.

skriven
#3: teklatina.blogg.se

Ni kanske ska prova med en dag när ni gör absolut ingenting mer än att njuta av kossornas bjällror?

Svar: Näää...usch det låter jättetråkigt! Elliott tycker att vi inte gjort något på två dagar...fast det tycker ju vi....
Mollan and the gang!

skriven
#4: Tore Övemar

Ja!! det är inte lätt första gången, vi har råkat ut för något liknande.
Morsning!!

skriven

Kommentera inlägget här :