Jag ser ljuset i tunneln...

Asså vilket jävla skitväder! Vi bor i en ort som heter Kaprun. Kaprun ligger i en dal. Här verkar det råda ett mikroklimat. Det kan vara soligt och varmt hela dagen för att regna på kvällen. Jag tror att det har åskat och regnat varenda kväll sen vi kom hit. Men kvällen igår tog ändå priset. Det bullrade och blixtrade i timmar. När det väl lugnat sig rullade åskvädret in igen i dalen. Regnet bara vräkte ner. Likaså har det varit nästan hela dagen. Regn och åter regn. Österrike erbjuder inte så mycket alternativ om vädret suger. Söndagen är helig. Det är stängt precis överallt!

(Musik: Regn hos mig -Orup)

Eftersom jag har en man som har lite specialintresse - väder, så var vi medvetna om att den här dagen skulle bli innehållslös. Vi hade redan förberett barnen två dygn innan om hur tråkigt denna dag skulle bli. 

Jag och Micke använde största delen av dagen till att planera resterande resa. När det slutade att regna en liten stund sprang Micke, Märtha och Elliott och badade medan jag gick en promenad. Det finns en uthuggen gångtunnel mitt i byn. När vi har gått där tidigare har det alltid varit upplyst. Så var dock inte fallet idag. Det var begmörkt! Jag trodde att min sista stund var kommen då jag såg ljuset i tunneln....haha så tråkig humor får man när man suttit stilla en hel dag.


Ja, jag kom ut ur tunneln livs levande. Men då hade det börjat regna igen. För att få dagen till att gå spelade vi kort och gjorde pedikyr. Micke valde knallrött nagellack ifall någon undrade...

(Musik: Singin'in the rain - Gene Kelly).

När regnet väl lagt sig snörde jag och Micke på oss våra löparskor. Micke hade hittat en trailrunda vi kunde springa. Som om det inte räckte att springa på asfalt i backarna. Det finns nog inte en raksträcka utan lut i detta samhälle. 

(Musik: Eye of the tiger - Survivor).

Rundan var mysig men det var inte backarna. Det var bara lut uppför i två kilometer. Och då pratar vi inte lite lut. Det fanns inga ställen som erbjöd återhämtning. Till slut orkade vi bara gå raskt. Sen var det nästan lite stup när vi skulle ta oss ner. Men rundan var så vacker att vi var tvungna att stanna för att fota lite. Det kändes faktiskt lite exotiskt eftersom vi var där helt själva. Inga turister mer än vi.





Så här nöjda var jag och Iris efter vår runda!

Det var allt som skedde denna dag. Imorgon ska det bli 28 grader plus minus 5 grader. Då ska det minsann ske lite mer. Vi syns då!












Kommentarer :

#1: mormor

ja ja, alla upplevelser får man ta när det heter camping, variationer är bra, och ni fick ju en tur ut av det, naturen är det inget fel på i österike, sedan har ni vasa förute, så träningen ska hållas vid liv. kram till jer alla 4

skriven
#2: Tore Övemanr

Har håret blåst av på Micke? Lustigt att inget är öppet på söndagen, vart styr ni färden nu? Men det får vi väl läsa om nästa gång. Må så gott alla.
Tore& Ulla

Svar: Det var länge sedan håret flög av! haha
Mollan and the gang!

skriven
#3: Anonym

Hoppas på bättre väderför er. Men med din fantastiska påhittighet hittar ni säkert något roligt att göra. Ha en fortsatt trevlig tur. Kram

skriven
#4: Anonym

Hoppas på bättre väderför er. Men med din fantastiska påhittighet hittar ni säkert något roligt att göra. Ha en fortsatt trevlig tur. Kram

Svar: Tack! Glöm ej att skriva vem du är;)
Mollan and the gang!

skriven
#5: teklatina.blogg.se

Fantastiskt fina vyer!
Din citronplanta ser otroligt ledsen ut här hemma. Har ändå vattnat den två gånger... Hoppas den återhämtar sig. Ska försöka vattna den lite oftare nu när jag vet hur man tar sig in i huset utan att sätta igång larmet😂 Hoppas ni får fint väder så ni kan visa upp era nylackade tånaglar!

Svar: Tack för att du hjälper oss. Sätt ut plantan eller ta med den hem
Mollan and the gang!

skriven
#6: Sara

Alltså så galet vackra vyer!

skriven

Kommentera inlägget här :