Kissepaus i parken...?!

Tänk att man faktiskt kan sova rätt så gott trots att förutsättningarna inte är de bästa....men det kan ju bero på hur slut i huvudet man är när man går och lägger sig.... London är intensivt! Perceptionen är hårt belastad. Det luktar avgaser, piss, öl, avlopp och ibland nybakat bröd. Kvinnorna dränker sig i parfym och lämnar kvar ett avtryck i luften som skriker "Se mig" eller ja, kanske lukta mig.... Det finns mycket att se i London. Det är alltid något som händer. Men precis som N.Y. så är London bullrig. Utryckningsfordon vars sirener formligen skrämmer slag på mig och tunnelbanor som skramlar gör att huvudet blir mycket trött. Det finns gott om duktiga gatumusikanter som spelar allt från klassisk musik till rock. Trots att jag gillar London väldigt mycket så glider tankarna flera gånger iväg till en enslig bergstopp i Norge där tystnaden är total. Shit asså...när blev jag så gammal?
Vi började dagen vid Piccadilly där vi hoppade på en dubbeldäckare. Tro det eller ej men vi satt där uppe på bussen utan tak. Med mössor på klarade vi nästan av en två timmars tur. Men ack vi kom inte så långt ändå som vi hade hoppats på. För Märtha och Micke blev allt för kissnödiga. Vi blev tvungna att hoppa av bussen. Redan när vi hoppade av bussen hade Micke en lätt framåtlutande gång. Jag googlade fram att det fanns offentliga toaletter 5 minuters promenad väg ifrån busshållplatsen. Micke blev som en liten pojke som frågade om och om igen..."När är vi framme?". När det var ca 100 meter kvar så gick Micke mer som ett vinkeljärn än i upprätt läge. Nej, nu går det inte mer säger han plötsligt. Jag berättar att det är bara runt hörnet. Nej säger Micke och försvinner in bakom en buske i parken.... Vi andra går runt busken och där är toaletterna.... Vi var inte helt säkra på om Micke skulle bli omhändertagen för olämpligt beteende men Micke står och väntar på oss i upprätt läge när vi kommer ut från toaletterna. Efter att ha käkat lunch på Planet Hollywood var det dags att åka en tur i London Eye. Kön var snabb och vi kom upp i hjulet precis när solen var på väg ner.
Märtha och Elliott är trötta men nöjda. Men det var inte jag och Micke...vi var bara trötta.
Vi åker tillbaka till lägenheten där Märtha och Elliott stannar medan jag o Micke drar till varuhuset Harrods. Ett verkligen London måste! Här säljs allt och lite till, till priser från allt från "det där kan jag ha råd med till priser " oj, vågade jag verkligen titta på prislappen?". Micke fick dreggla på stora keramikgrillar från Japan medan jag suktade på den enorma choklad och efterrättsavdelningen. Men som jag tidigare lovat så är det här varken en matblogg eller shoppingblogg så jag berättar inte vad vi köpte eller om vi köpte något överhuvudtaget.:)
Sen gick jag och Micke till China town för att kolla av var det låg eftersom det står på Märthas to do list. Efter detta var även jag och Micke nöjda. När vi kom tillbaka till lägenheten har våra duktiga barn duschat och lagat mat själva.
Imorgon är det stora dagen! Då är det dags för Harry Potters studio!

Kommentarer :

#1: Anonym

Å alltså Josse du är så duktig på att skriva det är ett nöje att läsa dina berättelser kram från mamma o pappa 💞💋

skriven
#2: Anonym

Hej på er hela fina högen!
Alltså tittar om och om igen på bilden där Elliott och Märtha står bredvid dig Josse. När fick ni så stora barn???!!!!! Jösses alltså!! Usch, kan känna Mickes panik när det liksom bara inte gååååår att hålla sig längre! Ser fram emot uppdateringen om dagens äventyr. Kram /Sara

skriven

Kommentera inlägget här :